Rychlostní schopnosti - Všichni Všem


Materiál je formátu doc

Rychlostní schopnosti

Detail materiálu

Autor:
Přidáno: 20.01.2011 22:17
Kategorie: Maturitní otázky
Předmět: Teorie tělesné kultury
Známka: 1.4
Hodnoceno: 10x
Popis: 11. mat. otázka


Stáhnout materiál

Oznámkuj materiál: 1 2 3 4 5

Nahlásit materiál

Doporučit přátelům




Náhled materiálu: Pozor! Náhled nemusí odpovídat skutečnosti. (v náhledu chybí obrázky a formátování se může lišit)

11.Rychlostní schopnosti

R. S. je schopnost konat krátkodobou pohybovou činnost (do 20 s) co možná nejrychleji.
=pohybová činnost vykonávaná v co nejkratším čase s nejvyšší intenzitou, s nejvyšší rychlostí a maximálního úsilí
Zapotřebí je velké množství energie, vyžaduje maximální koncentraci a jsou geneticky podmíněny.

Struktura R.S.:
1) reakční rychlostní schopnost: a) jednoduchá: od podnětu do začátku pohybu (podněty mohou být dotykové - taktilní, sluchové - akustické, zrakové – vizuální), reakční časy se pohybují okolo jedné až dvou desetin sekundy
b) výběrová: zde platí Hickův zákon, který říká, že vztah mezi výběrovou reakční dobou a logaritmem počtu alternativ je lineární.
2) akční (realizační) rychlostní schopnost: od začátku pohybu do jeho skončení, pro její hodnocení využíváme kinogramy (záznamy pohybu) a dělíme ji na:
a) akcelerační: dosažení maximální rychlosti pohybu (šlapavý způsob běhu)
b) frekvenční: rychlost střídání kontrakce a svalové skupiny (švihový způsob běhu, tečkování, dotýkání)
c) rychlost se změnou směru: rychlost spojená se změnou směru: (sportovní hry, člunkový běh, hvězdicový běh)

Biologický základ:
1) vliv dědičnosti až 80-90%, jedná se o podíl rychlých a pomalých svalových vláken - příklady počtu a průřezu rychlých a pomalých svalových vláken u jednotlivých druhů sportu jsou uvedeny v tabulce níže.
2) vliv ostatních P.S.:
a) explozivní S.S.
b) rychlostní vytrvalost
c) pohyblivost (10-16% výkonu u vrcholových sprinterů)
Metody rozvoje R.S.
a) rozvoj reakční rychlosti: 1) Metoda opakování: co nejrychlejší reakce na určitý signál (optický, akustický, taktilní). Doporučuje se střídat druhy podnětu i reagující části těla. Platí zde zásada postupnosti: očekávaný signál - neočekávaný signál - pohybující se předmět jako signál - výběrová reakce spojená s rozhodováním.
 


...
pokud chcete materiál celý, musíte si jej stáhnout (stažení je zdarma)

 
novinky

Přidat komentář

Ohodnoť materiál Rychlostní schopnosti.


 
typ

Podobné materiály

Podobné materiály k materiálu: Rychlostní schopnosti

lupa
Rychlá navigace
přejdi rychleji k hledaným materiálům


 
statistika
Statistika
Jak jsme na tom?

Studentů: 42339
Materiálů střední školy: 3654
Materiálů vysoké školy: 1597
Středních škol: 806
Vysokých škol: 63



© 2010 - 2021 Všichni Všem - Smluvní podmínky | Kde to jsem? | Kontakty | Reklama
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace